Van Moncarapachio naar Spanje

31 oktober 2022 - Moncarapacho, Portugal

We gaan vandaag naar Faro waar een mooie camperplaats is vlak bij de startbaan van het vliegveld Faro. Het is altijd een mooi gezicht als de  vliegtuigen opstijgen maar zo vlak boven je hoofd is wel heel bijzonder en maakt ook een hels kabaal. Maar we staan aan de rand van Ria Formosa waar je mooi kunt fietsen en wanelen.  Het is er een paradijs voor vogelliefhebbers maar wij genieten hier ook enorm van. Er  loopt een houten  fietsbrug naar het strand en omdat het nog heerlijk weer is fietsen  we daar eerst even naar toe,  het strand trekt altijd en het is er nog behoorlijk druk .  Vanaf onze camperplek is  is er een prachtig fietspad  langs Ria Formosa en dat rijden we de volgende dag.  Wij slaan even af naar de zout pannen waar honderden flamingo's lopen  tussen vele eilandjes  en meren maar ook vele andere vogels een prachtig gezicht.  Daarna  fietsen we tot voorbij Quinta de lago  heel veel over de houten bruggen kilometers lang  wat een werk om die te maken.   Helaas begint het te regenen en het laatste stukje terug gaat over een fietspad met fijn rood zand en als we terug zijn bij de camper zitten de fietsen en wij zelf er onder ,  maar wat een mooi gebied. Omdat de berichten niet veel goeds opgeven gaan we naar Moncarapachio waar we in de winter al 5 jaar 4 weken verblijven in een mooi huis met schitterend uitzicht en grote tuin. Nu staan we met de camper op een prive campinkje waar we met nog een camper staan ook in een mooie tuin . Van hier uit  kunnen we via  een mooie fietsroute  door weer  het natuurgebied  naar Fuseta waar we al vaak geweest zijn. We kunnen hier fijn fietsen met de Ebikes  en blijven hier een week ontmoeten dan nog de eigenaar van ons winter huisje en gaan woensdag 26 oktober door naar Spanje.

Daar staan we op een mooie plek met uitzicht over het moeras  De volgende morgen gaan we naar Ayamonte op de fiets over een onverhard fietspad  en die zijn niet zo als in Nederland ze zitten vaak vol gaten en kuilen dus je moet altijd opletten. Toch genieten we van de mooie omgeving en de natuur met veel vogels. In Ayamonte kan je Portugal weer zien ,  aan de andere kant van de rivier de Guadiana. Tegen de avond gaan we nog even het dorp in maar deze fietspaden zijn nog slechter dus we houden het voor gezien  morgen weer verder.

We rijden eerst naar El Rocio een klein wit dorp  een bedevaartplaats  dat  een keer per jaar overspoelt word door touristen. Van heinde en ver komen dan mensen te paard of te voet of per huifkar naar El Rocio om er de maagd van El rocio te eren. voor de rest van het jaar is het een slaperig dorpje .  Vandaag zijn er toch wel wat touristen maar druk is het niet,  leuk om het even gezien te hebben. Wij rijden door naar  Sevilla waar  we op een  minder mooie camperplaats staan . Het is achter een camperbedrijf tussen andere campers in maar we willen morgen Sevilla bezoeken op de fiets en dat is vanaf deze plaats prima te doen klein stukje naar de groene fietspaden die je naar  hartje sevilla leiden. De volgende dag op tijd op de fiets en dan is het nog fris dus de lange broek aan  en  fietsen over de groene paden langs het drukke verkeer, daar moeten we wel even aan wennen. Maar als een aardige Spanjaard ons voor rijd zijn we in een mum van tijd in Hartje Sevilla waar je overal kan fietsen en dat is te zien aan de hordes (vaak Nederlandse) fietsers met een gids.  We kijken onze ogen uit wat een stad eerst naar de Kathedaal wauw geweldig mooi. We rijden langs vele mooie gebouwen de een nog mooier dan de ander,  langs Torre del Orro  en  natuurlijk Plaza de Espana.   Na een paar uurtjes zoeken we weer de route naar de camper op want het is al weer behoorlijk heet , ze geven weer 30 gr. op dus we gaan weer verder richting Ronda.

1. Riet sijm:
    31 oktober 2022
    Prachtig verslag ,jullie genieten nog steeds, wanneer gaan jullie weer richting huis? Veel reis plezier en veilige kilometers , lieve groet vanonder🥰
  2. Cees en Alice:
    5 november 2022
    Super, wat zien jullie veel mooie dingen. Lekker genieten.
  3. Ina:
    8 november 2022