Op wegnaar huis

16 november 2022 - Calpe, Spanje

We gaan langzaam weer naar de kust maar slapen eerst nog bij een mooi stuwmeer. Het is  behoorlijk koud omdat we op een hoogte van ongeveer 1000 meter staan   maar s'morgens als de zon op komt  warmt het al snel weer op. We rijden een prachtige route binnen door langs veel tuinbouw gebied glooiende landschappen  en in de verte de bergen en met de zon er op genieten we van de rit.  Rond 2 uur komen we aan in Cartagena en zoeken onze plek op voor de komende 3 dagen. We hebben gereserveerd bij  SenS sleep bij  mensen die 6 jaar geleden mee hebben gedaan aan het programma "ik vertrek"Het is een mooie plek op een voormalige tennis baan waar 8 campers kunnen staan en het stond vol. Gelukkig dat we even hadden gereserveerd. Je staat daar tussen de vele fruitbomen prachtige bloeiende  Bougainvillea's en een schitterend  uitzicht. We hebben daar nog wel gefietst maar goed dat we ondersteuning hebben anders laat je het daar wel. Na 3 dagen gaan we weer verder naar Calpe waar we weer even gebeld hebben of er plaats was en dat was er nog. We rijden langs de kust waar het heel er touristisch is bij Benidorm weet je niet wat je ziet. Toren hoge flats met  vakantie appartementen  en ook in Calp staan er genoeg  brrrr. Wel is er een mooi natuurgebied met vele flamingo's en een mooi strand maar voor de rest kan het ons niet bekoren. Na 2 dagen hebben we het wel gezien. De  plek waar we staan is best OK maar staat vol overwinteraars, wij moeten  er niet aan denken om hier maanden te staan dan maar de wintermaanden in Nederland met  regen en wind daar zijn we aan gewend en na zoveel weken mooi weer willen we ook weer naar huis. Morgen gaan we verder Naar Benicasim .

Daar staan we prachtig bijna aan het strand en maken daar  een mooie  wandeling.  En eindelijk kunnen we weer eens fietsen zoals we gewend zijn. Een prachtige Voie Verte over groene fietspaden langs het strand en dat doen we natuurlijk ook ...heerlijk gewoon. In  de nacht hoorde we weer eens regen op het dak kletteren en s'morgens is het grijs en nat dus gaan we verder . We wilden eerst nog een nacht aan zee staan maar het waait ook nog heel erg dus gaan we verder en besluiten we om voorbij Barcelona te rijden en daar vinden we een mooie plek. We reden het laatste stuk een door een prachtig berg landschap. Zaterdag rijden willen  we naar Frankrijk rijden want we beginnen heimwee naar huis te krijgn.  We rijden   via de grens door Figuerus en Le Perthus en je weet niet wat je daar ziet.  Honderde mensen komen daar winkelen en overal staan bussen, campers en autos langs de weg en op parkeer plaatsen. Er zijn veel outlets en souvenierwinkeltjes en we moeten goed uitkijken door vrij smalle straten  en  deze drukte. Maar uiteindelijk rijden we later rustig naar Peyriac-de-Mer waar we bij een mooi natuurgebied staan waar en we heerlijk gewandeld hebben  over een mooi wandelpad van houten vlonders en weer eens langs heel veel Flamingo's.  Zondag besluiten we om alvast een stuk richting Clermond Ferrand te rijden het is mooi rustig weer en eenmaal op de  A 75 is het puur genieten.  De herfstkleuren spatten er van af overal geel en  oranje en als we een ommetje maken langs de Tarn  worden we getracteerd op prachtige herfstkleuren zo ver als je kunt kijken en in de verte zien we  de brug van Millau liggen.     Maar ook weer terug op de snelweg blijven we onze ogen uitkijken naar al die prachtige herfstkleuren.   Deze route is wel de mooiste die we gereden hebben  door al die prachtige kleuren . 50 km voor Clermond Ferrand vinden we het welletjes en zoeken onze plek op voor de nacht achter een hotel met heerlijke warme douchen schoon sanitair en in een mooie tuin. Daarna rijden we rustg aan verder naar huis via  Vandenesse -en-Auxois waar we aan een mooi haventje staan , daarna rijden we naar Pont-a-Mousson een plek weer aan het water waar we al eerder stonden, En daar vandaan rijden we langzaam aan richting huiswaarts.

Wat hebben we een prachtige reis gemaakt veel gezien ontzettend genoten meestal mooi weer we gaan met een voldaan gevoel weer naar huis.

1. Cees en Alice:
    16 november 2022
    Super wat weer een belevenissen, dat het weer trekt om naar huis te gaan snap ik, een goede reis terug en weer welkom op Wieringen.
  2. Ria:
    16 november 2022
    Bedankt Alice voor al je berichtjes. Wij vinden het altijd leuk als mensen reageren op ons verslag en de foto's
  3. Lia:
    28 januari 2023
    Wat een mooi reisverslag. Wij willen dit voorjaar ook een rondreis maken door Spanje met de camper. Is het goed te rijden in het zuiden richting de Camanito del Rey? Zijn jullie met de camper daarheen gereden of met openbaar vervoer?
  4. Ria:
    28 januari 2023
    Hallo Lia wat fijn dat je ons verslag hebt gelezen. Je kan heel goed met de camper naar Caminito del rey , wij hebben 2 dagen op de camping Parque Ardales gestaan en vandaar uit kan je lopend of op de fiets naar de Caminito de Rey. Maar er zijn ook 3 parkeerplaatsen waar je je camper kan parkeren . Wij hadden de kaartjes al voor die tijd besteld maar als je 's morgens voor 9 uur er bent kan je ook ter plekke een kaartje kopen. Het is een prachtige ervaring om deze tocht te lopen en ook heel goed te doen. Succes met het plannen van jullie reis