Weer Thuis

10 juli 2019 - Hippolytushoef, Nederland

Na ruim 7 weken zijn we weer thuis maar wat hebben we veel gezien. Donderdag  4 Juli worden we wakker met de zon op de camper en mooi helder weer in de bergen en op de Grossglockner Hochalpenstrasse.  We gaan op tijd rijden omdat het nu nog rustig is en dat blijkt later ook wel. Tot aan het hoogste punt 2504 m komen we ook weinig tegen. En het blijft een mooie route,  de wegen zijn hier heel goed  en bij de afdaling moeten we wachten bij een bocht waar 2 mannen de berg inspecteren en telkens los zittende stenen naar beneden laten rollen. Na 10 min. komt de sneeuwschuiver (ook zomers doen ze dus dienst)en schuiven alles aan de kant en kunnen we weer verder.

Bij het uitzichtpunt van de Fuscher Törl zie je de wolken steeds meer oplossen en komt de Gletsjer te voorschijn maar ook tientallen watervallen komen naar beneden. Wat is het hier mooi maar wij gaan langzaam aan weer verder. Het word  steeds drukker  en de wielrenners gaan met tientallen tegelijk naar boven  de een zwoegend de ander met een lichte tred maar ook bussen vol toeristen komen we tegen.  Wat zijn wij blij dat we vroeg zijn weg gegaan. We rijden door het mooie Oostenrijk naar Bernau am Chiemsee en vinden daar een mooi plekje. De volgende morgen weer warm , we doen nog een laatste keer boodschappen en gaan dan naar Duitsland en dan komen we weer in de files en wegwerkzaamheden terecht.  Ja het mooie landschap en de rustige wegen zijn verleden tijd we rijden weer over de autobaan nu naar Kitzinger . Dit is een hele leuke stad aan de Main en tegen de  de avond   hebben ze daar van pallets allemaal gezellige statafels gemaakt waar de mensen heerlijk aan een wijntje of biertje zitten het ziet er heel gezellig uit. Daarna nog een stop in Wezel aan de Rijn waar het tegen de avond begint te regenen. Onze reis zit er op maar wat was het een avontuur. We hebben op 34 verschillende plekken gestaan soms 1 dag maar vaak 2 of meer dagen. We zijn door 11 landen gereden en hebben 12 keer een douane post gepasseerd en totaal  8000 km gereden.

Het was een onvergetelijke reis

1. Ina:
    10 juli 2019
    Dat was weer een mooie trip..
    En de foto's waren prachtig, nu weer Home sweet home.
    Volgens mij ga je vast weer een nieuw reisje plannen!! Wij hebben genoten van je verhalen.
  2. Regina Metselaar:
    10 juli 2019
    Wat weer een leuk verhaal met prachtige foto's. Heb jullie met veel plezier gevolgd.
  3. Riet Sijm:
    11 juli 2019
    Jullie zijn gelukkig weer veilig thuis,wij hebben genoten van jullie prachtige reisverhalen en de mooie foto's. Home Sweet Home , lieve groet van, Henk en Riet
  4. Cees en Alice:
    12 juli 2019
    Man, man wat een reis, geweldig hier denk je nog vaak aan terug.
    Leuk dat we dit allemaal mochten meebeleven.

Cees en Alice.