De prachtige kust van Bretagne

8 juli 2018 - Le Crotoy, Frankrijk

Maandag vertrekken we van ons mooie plekje in Saint-Pol-de-Leon. We gaan binnen door langs de west kust van Bretagne en voor het eerst is het zwaar bewolkt. We rijden door dichte bossen maar met dit weer ziet het er een beetje troosteloos uit. Via Huegoat rijden  we naar het vestigingsstadje Camaret sur Mer. Als we er aan komen regent het en kijkt Jos eerst een half uurtje naar Mexico Brazilie. Als het droog is trekken we de wandel schoenen aan en lopen een prachtige wandeling naar Pointe de Pen Hir. Langs de kliffen en door de bloeiende heide met  prachtige uitzichten over zee en rotspartijen. De volgende morgen gaan we op de fiets naar de haven waar je nog de overblijfselen van de vestigingswerken van Vauban kan zien. Ook komen we in een kerkje waar verschillende bootjes zijn opgehangen heel mooi om te zien. Verder liggen er verschillende oude houten vissers bootjes langs de kant dit is  vergane glorie. Rond de middag gaan we weer verder maar het weer wil nog niet echt meewerken. We willen graag langs de ruige kust van pointe de Raz maar omdat het regent stoppen we eerder bij een leuke camping en hopen dat het zicht morgen beter is.

Wat een goed idee om eerder te stoppen want vanmorgen ziet het weer er een stuk beter uit. We rijden eerst  naar de rotsen bij pointe du Van. Er loopt een wandelpad door een prachtig landschap van bloemen in vele kleuren. Bij de kust staan we hoog boven op de kliffen en zien beneden de rotsen waar de zee overheen spoelt. We wandelen langs de kust door de velden met bloemen naar eeen klein zeemans kerkje en telkens beneden het prachtige schouwspel van de zee. Het is er nog niet druk en we genieten hier enorm van. Terug bij de camper drinken we koffie en gaan daarna naar pointe du Raz.. Dat valt een beetje tegen er staan al enkele bussen en een groot parkeer terein vol auto's. Het is hier heel comercieel en touristisch jammer van deze mooie plek.Het is veel ruiger maar ook hier prachtige wandelpaden door bloeiende heide en gele Brem. Bij de rotsen spelen kinderen wat we eigenlijk niet willen zien  een stuntel en ze liggen meer als 30 meter beneden in zee je moet er niet aan denken. Na van al dit moois te hebben genoten gaan we naar Concarneau(waar ook de Tour langs komt) en hebben we een mooi plekje om even bij te komen. De volgende dag motregend het maar het is niet koud en s'middags fietsen we naar de ommuurde stad waar je over de stadsmuren kan lopen. Ook hier heel touristsch met veel gezellige winkeltjes en terrasjes. We komen net droog weer op de camping  waar dan de laatste bui valt.Het is behoorlijk klimmen en dalen maar met de Ebike redden we het net.

Het is vrijdag en we gaan vandaag naar het schiereiland bij Quiberon. We rijden de route van de Cote Savage langs de wilde kust waar ook niet gezwommen mag worden. Telkens stoppen we even  voor een wandelingetje naar de rotsen met uitzicht over kleine strandjes en rotspartijen.Het is prachtig weer dus besluiten we een plekje in de duinen uit tezoeken en het is daar heerlijk. je kan hier prachtig fietsen met aan de ene kant de blauwe zee en aan de andere kant de bloeiende heide. Wat is het hier mooi we blijven 2  dagen en genieten.

Zondag de laatste rit voor we weer richtig huis gaan rijden  we naar Sarzeau een mooi plaatsje bij de Golf van Morbihan. We willen 2 dagen blijven maar kunnen Dinsdag niet weg want dan is vanaf 5 uur in de morgen alles afgesloten voor de aankomst van deTour deFrance. Dat word dus 1 nacht of 3 nachten en die beslissing is snel gemaakt.Jos wil heel graag de aankomst zien en vooral nu we zo dicht bij zijn,  wat een kadootje. Wel is het vandaag bloedheet 32gr. maar we vinden een mooi plaatsje onderde bomen en  hopelijk is het morgen iets koeler  en kunnen we hier fietsen.

1. Renate:
    8 juli 2018
    Wat genieten jullie toch weer, heerlijk om de verhalen te lezen. Hier nog even de laatste school loodjes en dan ook op naar de vakantie!
  2. Ina:
    8 juli 2018
    Het ziet er weer geweldig uit, ook wij genieten..hier nog steeds mooi weer. Wij fietsen wat af heerlijk. Geniet nog maar even dat doen wij ook.😘😘
  3. Rimmert en Simone:
    8 juli 2018
    Jullie zien weer een hoop mooie dingen en genieten er goed van.
    Wij zijn weer goed thuis gekomen na een warme vakantie in de Alpen. 34 tot 38 graden gehad. Ook onweersbui met hagelstenen, maar het was zo weer mooi weer.
    Jos nog veel plezier nog bij de Tour.
    Gr Rimmert en Simone
  4. Dennis:
    9 juli 2018
    Klinkt allemaal weer heel vertrouwd mam. Samen genieten en een wielrenwedstrijd bezoeken. Ben nu al benieuwd naar de foto's en een handtekening van Sagan als slagroom op de taart.
  5. Brenda:
    10 juli 2018
    Klinkt allemaal weer goed mam
    Geniet nog even van dit moois en tot snel.